Cum facem cumparaturi

Cumparaturile sunt o problema pentru orice barbat in momentul in care colinda prin magazine sau are nevoie de un anumit articol vestimentar si nu gaseste.
In primul rand, pentru a achizitiona un articol vestimentar, trebuie sa ai nevoie de el. Indiferent ca este vorba de o camasa, o pereche de pantaloni, un sacou sau o pereche de pantofi daca nu vei purta acel articol degeaba il achizitionezi. Vei ajunge acasa si vei descoperi ca nu ai nimic in garderoba cu care sa-l asortezi sau nu ai unde si cand sa-l porti.
In al doilea rand, trebuie sa-ti placa si sa ti se potriveasca din punct de vedere al masurii si din punct de vedere cromatic. Daca nu ti se potriveste culoarea sau articolul iti este mare sau mic degeaba e in trend, degeaba si-au cumparat toti prietenii tai, nu are rost sa dai banii pe ceva care nu te avantajeaza cu nimic. Nu cumpara haine pentru ca „asa se poarta” sau pentru ca „are si el, vreau si eu”.
Incercati produsul de mai multe ori, nu este nici o rusine, fiti 150% ca va vine bine. In America consultantii de imagine cand merg la cumparaturi cu clientii incearca tot magazinul fara sa cumpere ceva, doar sa vada ce li s-ar potrivi mai bine.
In al treilea rand, materialul si calitatea cusaturii sunt extrem de importante, nu mai da banii pe haine din polyester sau pantofi din imitatie de piele la 100 lei. Stiu, traim o situatie economica urata, nici la mine nu cresc banii in pom dar hainele din plastic dau o senzatie neplacuta si aspra la atingere, se strica repede dupa cateva spalari si calcari si pot fi daunatoare la piele fiind sintetice; la fel este si cu incaltamintea, prefer sa platesc o data 100-150 euro pe o pereche de pantofi foarte comozi din piele de buna calitate care stiu ca nu-mi vor distruge picioarele si ma vor tine 5 ani de zile, decat sa platesc 150 lei pe o pereche ce imi va face bataturi si se deteriora peste cateva luni de zile
In al patrulea rand pretul este din nou un factor important la achizitia unui articol vestimentar. La acest capitol ar fi multe de discutat, pe scurt insa va sfatuiesc sa:
– evitati marile nume si brand-uri. Sunt convins ca foarte putini isi permit sa plateasca 4000-5000 euro pe o jacheta din piele doar pentru ca este firmata de Armani sau D&G; si daca ti-ai permite ar fii o prostie in opinia mea cand poti sa achizitionezi acea jacheta din piele la fel de calitativa la 150-300 euro ;
– pentru camasi decente spre bune pretul incepe de la 30-50 euro si ajunge pana la 150-200 la cele facute pe comanda la croitorii din Anglia sau Italia. Nu platiti mai mult de 50 euro decat daca este o ocazie speciala, de exemplu este o camasa din tesatura de la o casa cu traditie englezeasca sau italieneasca sau e facuta pe comanda de la zero;
– pentru pantofi recomand sa nu coborati sub 50 euro dar nici sa dati mai mult de 300 euro decat daca sunt facuti la comanda;
– pentru costume recomand sa nu platiti mai mult de 500 euro pe un costum daca nu este facut la c0manda;
– pentru accesorii in jur de 100 lei ar trebui sa platiti pe o cravata decenta (self-tipped),  acelasi pret si pentru o curea din piele buna. Mai mult de atat deja este discutabil, poate fi ori fita (curea cu catarama cu piatra semi-pretioasa) ori platiti brand-ul. Mai rar ca accesoriile scumpe sa-si merite banii, in sensul ca platesti 100 euro pe o cravata Hermes pentru ca ei fac cele mai bune cravate; in acest caz, inevitabil, intervine din nou faptul ca platesti brand-ul.

Pont: curele si cravate de calitate gasiti si in second hand-uri.
Va garantez eu ca pretul este de multe ori o hotie, orice nume mare ar fi tot in China produce hainele sau accesoriile. Tatal meu a lucrat cu italienii la o firma de marochinarie 14 ani de zile, timp in care au facut inclusiv modele pentru Prada si Dolce Gabbana pe care puneau etichete „Made in Italy”. Si dupa ce ca unele genti erau 95% din panza  avand doar la colturi si la maner putina piele se vindeau in Italia cu 800 euro bucata. Cele din piele erau si mai scumpe. Le-am transportat personal cu masina de la fabrica din Romania pana in Italia.

Fii primul care comenteaza

Introduceti numarul corespunzator * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.